понеділок, 25 квітня 2011 р.

Уолт Дісней

Уолт Дісней (Walt Disney при народженні Уолтер Елайас Дісней англ. Walter Elias Disney)(5 грудня 1901 — 15 грудня 1966) — видатний американський художник-мультиплікатор, режисер, актор, сценарист і продюсер, творець цілої серії повнометражних мультфільмів, що здобули йому світову славу. Він удостоївся 29 премій «Оскар» і вищої цивільної урядової нагороди США — «Медалі волі». Засновник компанії «Walt Disney Productions» і творець першого у світі величезного розважального дитячого парку «Діснейленд». Власник багатомільйонного стану.

Уолт Дісней народився 5 грудня 1901 р. у Чикаго. Коли Діснею виповнилося п'ять років, його батько купив ферму в Марселіні, штат Канзас, куди родина й переїхала із Чикаго. Уолту було тоді тільки 4 роки. У родини не було грошей на олівці й папір, а Уолт прагнув малювати. Він знайшов смолу, ціпок і намалював будинок … на стіні власного будинку. Це, можливо, був найперший малюнок Уолта. Років через три він почне продавати свої малюнки сусідам. А ще через 40 років вони будуть продавати ці малюнки на аукціонах.

Проживати на фермі було так само дорого й невигідно, як у великому місті, і сімейство знову вирішило спробувати щастя, помінявши місце проживання. Цього разу було обрано місто Канзас-Сіті. Там 8-літній Уолт почав заробляти гроші, протягом шести років встаючи в 3:30 щоранку й розносячи газети.

Але, досягши п'ятнадцятиріччя, Уолт перестав розносити газети й відвідувати загальноосвітні школи, він вирішив піти робити желе. Саме цією справою став займатися його батько, який теж довгий час перебував в убогості. Уолт із радістю узявся за цю роботу, але, чомусь йому хотілося більшого. Він розумів, що це не його робота - робити желе. Тим більше, у нього було найголовніше хобі - малювати всілякі картини. Уолт прагнув робити малюнки подібно тим, які бачив у коміксах, але в нього не було ні краплі вільного часу. Його деспот-батько, думаючи, що всі художники - ледарі, жорстоко карав Уолта.

Проте, Уолту вдалося вступити в чиказький Інститут Мистецтв, де він виявив, що його дійсні таланти перебувають скоріше в області осмислення й координування проектів, ніж в складанні документів.
Йому хотілося швидше вирватися із цього будинку, і почати працювати самому. Він прагнув швидше закінчити це навчання, аби тільки віддати всю свою душу малюванню.
Нарешті, в 1920 році він закінчує вчитися. І відразу перед починаючим художником Діснеєм стало досить-таки складне питання: а куди ж піти працювати? Спочатку він улаштувався в одну з ресторанних фірм, якій й були потрібні веселі рекламні малюнки у вигляді вивісок. Її директор із труднощами прийняв Діснея на роботу, та й платив не дуже високо - усього 50 доларів у тиждень!
Зацікавившись всерйоз мультиплікацією, Уолт Дісней вирішує покинути свій рідний Канзас, і відправляється в Голівуд.

Але варто йому туди приїхати, він відразу ж зіштовхнувся з безліччю проблем - абсолютно не було місць для починаючих кінематографістів, а хіба чи можна було що-небудь говорити про звичайного художника-мультиплікатора, який тільки-тільки приїхав у центр світової кіноіндустрії й ще чогось прагне? Навряд. Але Уолт не намагався просто так здаватися, він почав знову ходити по всяких Голлівудських “агентствах” і фірмах, аби тільки одержати, нарешті, пристойну роботу.

І от, по випадковості, він одного разу зустрів якогось незалежного ділка, який займався виставлянням усіляких фільмів в “більші ряди”. Уолт йому запропонував взаємовигідне співробітництво, пояснивши, що все, що йому тільки потрібно буде робити - це виставляти його мультиплікаційні картини на загальний огляд. При цьому, основна частка заробітку буде припадати на частку цього ділка.

Уолт, зацікавившись мультиплікаційними картинами Макса Флейшера, побачив, що Флейшер застосовує досить цікаві прийоми: сполучення мультиплікації з реальними зйомками, тобто - мультиплікаційний герой як би попадає в реальний світ. Але Дісней не став копіювати новаторське рішення Флейшера. Він зробив усе по-іншому - він увів реального героя в мультиплікаційний світ, що, насправді, набагато складніше. Насамперед, треба було вибрати сюжет (придумати сценарій). Уолт любив з дитинства книжку “Аліса в країні чудес”, тому й вирішив поставити мультфільм за участю цього персонажа - маленької дівчинки Аліси.

Робота над цим мультфільмом вимагала непосильної напруги. Уолт уже був не в змозі не спати ночами довгий час, тому найняв двох починаючих художників. Це були двоє друзів, що провчилися в тій же художній школі, що й Дісней - Рудольф Айзинг і Хью Харман, майбутні автори мультиплікаційних серій “Пригоди Боско”, “Ведмідь Барні” і “Радісні гармонії”. Дісней пояснив двом хлопцям свої вимоги до мультиплікаційного фільму, і, нарешті, робота закипіла по-справжньому.
Мультиплікаційні фільми з Алісою Уолта Діснея користувалися непоганою популярністю серед глядачів.

Але все-таки через якийсь час Аліса вже почала приїдатися глядачам. Тоді Уолт вирішив придумати який-небудь новий персонаж. В 1927 році Уолт Дісней створює веселе мишеня Мортимера, майбутнього Мікки Мауса. Перший фільм про Мікки Мауса називався “Стрімкий літак” – він був звуковий мультик, але протягом мультфільму відіграла тільки звичайна музика й усе. Зате наступний мультфільм за участю Мікки Мауса зовсім перешикували всі вистави про звукову мультиплікаційну картину.

Немає коментарів:

Дописати коментар

Примітка: лише член цього блогу може опублікувати коментар.